klasa III b
W ramach zajęć projektowych DUDS wybraliśmy się na wycieczkę do kilku europejskich państw. Odwiedziliśmy Niemcy, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Poznaliśmy ciekawostki o tych państwach, narodowe potrawy, wysłuchaliśmy hymnów.
Upływ czasu - klasa II
Przygotowaliśmy zegary według własnego pomysłu.
Doświadczenia - klasa III b
Podczas ostatnich zajęć projektowych DUDS odwiedziliśmy szkolną pracownię przyrodniczą. Pani Maryla , nauczycielka biologii i chemii pokazała nam eksponaty , a także proste doświadczenia chemiczne.
Dwa tygodnie temu wykonaliśmy doświadczenie . W słoikach rozpuściliśmy sól. Na patyczkach zamocowaliśmy sznurki i zanurzyliśmy je w wodzie. Oto co powstało. Piękne kryształki soli.
Drzewo rodowe - klasa II
W ramach projektu DUDS poznajemy historie i ciekawostki o swojej rodzinie. Wkrótce zaprezentujemy drzewa rodowe według własnego pomysłu.
Zajęcia projektowe DUDS - klasa IIIb
Święto Babci i Dziadka - klasa II
W ramach projektu przygotowaliśmy prezenty dla najbliższych.
„ Zabawy z lodem” -klasa III b
W ramach zajęć projektowych DUDS badaliśmy właściwości lodu. Sprawdzaliśmy w jakich warunkach topnieje , a w jakich zachowuje swoje właściwości. Robiliśmy doświadczenia, eksperymentowaliśmy. To były ciekawe, mokre zajęcia.
Zajęcia projektowe - klasa III a
W ramach zajęć projektowych DUDS rozmawialiśmy dużo o Internecie oraz pracy związanej z pracą przy komputerze. Byliśmy po trochę technikami, konstruktorami i inżynierami. Rozmawialiśmy też o pozytywnych i negatywnych aspektach Internetu, a w kilku wolnych chwilkach wykonaliśmy „ekspresowe plakaty”.
Mini igrzyska sportowe - klasa II
W ramach projektu DUDS zdobyliśmy informacje na temat igrzysk olimpijskich. Opracowaliśmy logo ulubionych dyscyplin sportowych. Teraz trwają prace nad logo, plakatem, flagą i piosenką.
Robimy Cudaki-Zwierzaki z warzyw i owoców - klasa Ib
Warsztaty kulinarne - klasa Ic
Uczymy się zdrowo żyć! Robiliśmy już pyszne kanapki. Robiliśmy także smakowitą sałatkę owocową.
A tym razem klasa I c zajęła się zdrowymi deserami bez dodatku cukru. Oto przepis na shake na dobry nastrój:
Kubek mleka zblenduj z dojrzałym bananem. Dodaj łyżeczkę gorzkiego kakao. Udekoruj świeżymi malinami.
Gotowe! Dobry humor i uśmiech gwarantowane!
Jesienna dawka witamin
W ramach projektu „Droga Ucznia do Sukcesu” uczniowie klasy I c rozmawiali o zdrowym odżywianiu. Prezentowaliśmy plakaty i ulotki, które zachęcały do codziennego spożywania warzyw i owoców. Śpiewaliśmy też skoczną piosenkę „O niezdrowym jedzeniu” i w rytm jej refrenu wykonywaliśmy pyszną i pachnącą sałatkę owocową. „Hej, hej, raz i dwa. Witaminy wolę ja. Hej, hej, raz dwa trzy. Wolisz je i ty!”
Jestem Polakiem-pracujemy metodą projektu-1b
Zajęcia w terenie klasy 1b
Układ Słoneczny – część 2. - klasa 3 a
Projekt o kosmosie tak nas zainteresował, że kilka osób z naszej klasy wykonało własne modele Układu Słonecznego. Przepiękne i oryginalne! Wszyscy za to stworzyli kolorowe dzieła płaskie. Tylko spójrzcie, jakie to wszystko piękne, gwiezdne i błyszczące!
Układ Słoneczny – część 1.- klasa III a
W ramach zajęć projektowych DUDS rozmawialiśmy o Układzie Słonecznym. Poznaliśmy wszystkie planety, krążące wokół Słońca. Wiemy, jak daleko jesteśmy od Słońca i które z planet są najbliższe naszej Ziemi. Znamy kolejność planet w US oraz ich wielkości. To bardzo ciekawy temat. Zainteresował nas i niektórzy postanowili wykonać swoje modele Układu Słonecznego, ale…. o tym… w 2-giej części materiału.
klasa Ia
Poznajemy miejscowości, w których mieszkamy.
klasa III b
W ramach projektu edukacyjnego „ Droga Ucznia do Sukcesu” mierzyliśmy zawartość cukru w różnych produktach spożywczych. Przy pomocy kostek cukru i wag kuchennych , odmierzaliśmy ile cukru jest w różnego rodzaju słodyczach. Na koniec wyciągnęliśmy wnioski dotyczące spożywania dużej ilości słodkości.
W piątek, 25.10 , odbyły się zajęcia podsumowujące cykl lekcji o tematyce zdrowego żywienia , domowych specyfików na przeziębienie i zdrowych przekąsek. W tym dniu w szkole towarzyszyły nam mamy i jedna babcia. Wspólnie udaliśmy się na zakupy do sklepu spożywczego, gdzie kupiliśmy produkty potrzebne do przygotowania zdrowych i pożywnych przekąsek. Po powrocie do szkoły wspólnie przygotowaliśmy nasze dania, a potem degustowaliśmy.
Poznajemy miejscowości, w których mieszkamy.
Projekt "Jesień wokół!" - klasa II, czyli jesienny kiermasz klas I-III
11.10.2019 r. w ramach realizacji projektu edukacyjnego DUDS pt. „ Jesień wokół” zorganizowaliśmy kiermasz. W klasie przygotowaliśmy jesienne koszyczki. Wraz z rodzicami wykonaliśmy inne piękne ozdoby. Do akcji aktywnie włączyli się uczniowie klas pierwszych i trzecich wraz z rodzicami. Były bukiety, wianki, koszyki, jesienne ludziki i itp. Wspólnie zbieraliśmy pieniądze na organizację zabawy karnawałowej klas młodszych. Udało nam się zebrać 1845zł 79gr.
Dziękujemy Rodzicom i uczniom za ogromne zaangażowanie i pomoc.
klasa IIIb
W ramach projektu „ DUDS” przyprowadzaliśmy eksperymenty. Badaliśmy jakie właściwości mają wybrane produkty spożywcze, a także badaliśmy jaki wpływ na nie ma gorąca woda. Następnie wyciągaliśmy wnioski dotyczące naszych obserwacji.
Udało nam się, także, przeprowadzić doświadczenie w plenerze. Sprawdziliśmy, co się stanie, gdy do butelki coca-coli wrzucimy mentosy. Było wybuchowo.
klasa I a
4 października poznawaliśmy piramidę zdrowego żywienia i zasady dbania o własne zdrowie. Przygotowywaliśmy zdrowe i kolorowe kanapki. Nie zabrakło też smakołyków przygotowanych przez rodziców. Mieliśmy okazję poznać kilka nowych, zdrowych i smacznych dodatków do kanapek. Był też chleb upieczony przez jedną z mam. Dziękujemy wszystkim za pomoc w przygotowaniach. Kanapki smakowały również starszym uczniom z naszej szkoły.
klasa IIIb
W ramach projektu „ Droga ucznia do Sukcesu” przygotowaliśmy zdrowe i pożywne kanapki. Przypomnieliśmy sobie zasady zdrowego odżywiania, a także piramidę żywieniową. Obejrzeliśmy krótkie filmiki edukacyjne poświęcone zdrowym nawykom żywieniowym.
Piramida zdrowego żywienia - klasa II
Rozmawiamy o zdrowym odżywianiu - wykonujemy piramidę w grupach
Smacznie, zdrowo, kolorowo - klasa II
4 października 2019r. w klasach młodszych robiliśmy kanapki. Pomysłów na te zdrowe posiłki było dużo. Kanapki zostały zaprezentowane na stołach (korytarz na parterze). Oj, było kolorowo! Po wspólnej prezentacji próbowaliśmy i … próbowaliśmy. Zaprosiliśmy na degustację kolegów i koleżanki z klas starszych.
Wrześniowy projekt DUDS - klasa IIIa
W ramach piątkowych zajęć projektowych we wrześniu pracowaliśmy nad tematem segregacji śmieci. Wiemy dlaczego to jest ważne i potrafimy to robić.
klasa III b
Tym razem , w ramach projektu uczniowie klasy 3B przy użyciu materiałów do recyklingu wykonali nowe, użytkowe przedmioty. Każda z grup miała stworzyć dowolnie przez siebie wybrany przedmiot, i tak powstały : stolik, krzesełko, lalka z butelką mleka, flet oraz maska jednorożca.
Zgłębiamy tajniki segregacji odpadów - klasa III b
Na jednych z zajęć tworzyliśmy plakaty pt. „ Dzieci segregują śmieci”.
klasa II - tworzymy w grupach gry planszowe
W naszej szkole rozpoczyna się kolejny rok wdrażania w pierwszym etapie kształcenia( kasy1-3) programu, innowacji pedagogicznej DUDS- „Droga ucznia do sukcesu”. Zaproponowane w programie metody nauczania, szczególnie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych opierają się na Koncepcji Inteligencji Wielorakiej Howarda Gardnera, który stwierdził, że człowiek ma bardzo indywidualną drogę uczenia się, poznawania i rozumienia świata. Zdefiniował on inteligencję człowieka, jako zdolność do rozwiązywania problemów lub tworzenia rzeczy nowych, a także zdolność do rozumienia, uczenia się i myślenia. Takie podejście do zagadnienia pozwala dostrzec , że każdy uczeń jest zdolny w specyficzny dla niego sposób. Każdy może osiągać sukcesy.
Proponowany materiał kształcenia w programie nauczania „Droga ucznia do sukcesu”:
- jest zintegrowany i interdyscyplinarny;
- jest tworzywem do kształtowania i doskonalenia umiejętności;
- umożliwia dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych indywidualny rozwój;
- daje możliwość kształcenia poczucia własnej wartości;
- akcentuje wartość dziecka jako osoby, a w szczególności jego autonomię, niepowtarzalność, odmienność i tożsamość.
Edukacja wczesnoszkolna jest pierwszym etapem kształcenia ogólnego, przygotowującym każdego ucznia do podjęcia systematycznej nauki różnych przedmiotów w klasach 4–6 szkoły podstawowej. „Droga ucznia do sukcesu” to propozycja, która za priorytet stawia:
- dziecko-ucznia wraz z jego potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami;
- indywidualne i grupowe uczenie się we współpracy i współdziałaniu;
- doświadczanie, badanie, tworzenie, działanie, zdobywanie nowych umiejętności;
- rozumienie zdobywanej wiedzy, kształtowanie i doskonalenie umiejętności.